Kāpēc reklamēties?

Astoņi noteikumi veiksmīgai radio reklāmai

 

 

Kā radīt veiksmīgu radio reklāmu? Ar ieteikumiem efektīvas un veiksmīgas radio reklāmas radīšanai dalās ASV tirgū populāra radio reklāmu izveides uzņēmuma Yamanair Creative dibinātājs un izpilddirektors Yaman Coskun.

Yaman Coskun aicina pievērst uzmanību astoņiem (82BGR8 – eight to be great) noteikumiem radio reklāmas izveidē. Tos ievērojot, būtiski pieaug iespēja Tavam zīmolam izlauzties no apjomīgās informācijas gūzmas,  tikt sadzirdētam un iekļūt klausītāja zemapziņas dziļumos. Pat ja sākotnēji izdosies ievērot tikai dažus no tiem, iespēja izveidot veiksmīgu zīmola tēlu, piesaistīt jaunus klientus un palielināt pārdošanas apjomus ar radio palīdzību, palielinās. 

Pārliecini. Nepārdod. /Pursue. Not pitch/

Radio reklāma ir jāveido tā, lai tā iedvesmotu un emocionāli uzrunātu klausītāju, nevis vēstītu – pērc mūsu produktu. Tikko klausītājs dzirdēs, ka viņam kaut ko mēģina pārdot – Tu viņu esi zaudējis. Veido stāstus, kuros klausītājs atrod līdzību ar sevi, savām vajadzībām un veidu, kā ar zīmola palīdzību atrisināt savas problēmas.

Izmanto jokus tikpat uzmanīgi kā uguni. /Use humor like fire/

Uguns spēj gan sasildīt, gan arī nogalināt. Ja izvēlies zīmola komunikācijā izmantot jokus un humoru, esi īpaši uzmanīgs. Neveiksmīgi izmantojot humoru, tu riskē padarīt vēstījumu kaitinošu un nesaprastu, kā arī saīsināt reklāmas klipa dzīves ilgumu ar novecojošiem jokiem.

Raksti reklāmu klausītājam, nevis klientam. /Write for your listeners. Not for the client/

Radio reklāmas mērķis ir piesaistīt klausītāju uzmanību, tādējādi, veicinot klienta biznesa izaugsmi. Vislabāk sasniegt reklāmas mērķi palīdzēs radio reklāmas pārdevējs/ konsultants -  viņš ir savas jomas eksperts un  zina, kas patīk klausītājiem. Klients maksā par to, lai konsultants parādītu pareizo ceļu, ieteiktu labāko risinājumu un radītu efektīvu radio reklāmas kampaņu. Tavs reklāmas konsultants ieteiks atbilstošāko radio staciju, precīzāko reklāmas izvietojumu un pareizo zīmola vēstījumu. Ieklausies radio reklāmas konsultanta padomos un rezultāti neizpaliks!

Mērķē uz sirdi, nevis prātu. /Target the heart. Not the mind/

Cilvēki primāri lēmumu par pirkumu pieņem, balstoties uz emocijām un sirdsbalsi un tikai tad “pieslēdz” racionālo prātu (vai šis ir īstais brīdis, vai es to varu atļauties utt.). Cilvēki vispirms “iemīl” produktu un tikai tad izvērtē tā iegādi. Tādēļ uzrunā klausītāja sirdi, nevis prātu. Mazāk stāsti par produkta tehniskajām īpašībām vai aprakstiem, kas parasti produktu pārdevējiem šķiet tik svarīgi. Ir jāraksta tā, lai cilvēkiem patīk zīmoli, patīk veids, kādā zīmols ar viņiem sarunājas. Zīmoliem jāstāsta lietas, kuras tos emocionāli aizrauj, ļauj atrast stāstā sev svarīgo un līdzīgo -  re, es arī tāpat daru, tātad Tu runā ar mani!

Vienā reklāmā viena ziņa. /One spot. One message/

Ja tev ir septiņas svarīgas lietas, ko vēlies pateikt radio reklāmā,  ir jāraksta septiņi atsevišķi reklāmas klipi, nevis viss jāpasaka vienā reklāmā. Ja es uzdošu tev jautājumu – kā nokļūt līdz ārdurvīm? -  un tu man izstāstīsi 7 veidus, kā līdz tām nokļūt, visticamāk es apmaldīšos. Tieši tāpat ar radio klausītājiem  – ar vienu konkrētu ziņu Tu aizvedīsi klausītāju sev vēlamajā virzienā.

Ieplāno klusumu. /Leave white space/

Iedomājies reklāmu preses izdevumā – reklāma pa visu lapu – bildes, teksti, cenas – viss salikts vienuviet. Tu uz to pat nevari paskatīties, kur nu vēl iegaumēt un izprast reklamētā zīmola vēstījumu. Tāpat ar audiālu ziņojumu – neradi haosu un steigu, bet paredzi laiku pauzēm. Ja plāno 60 sekunžu reklāmu, pārliecinies, ka sakāmo var pateikt 50 sekundēs, 30 sekunžu – 20 sekundēs, 15 sekunžu – 10 sekundēs. Tas ļauj reklāmas klipam elpot, aktieriem “tēlot”, producentiem radīt, tādējādi padarot reklāmu dzīvu. Klusums ir viena no izšķirošākajām skaņām radio reklāmās. 

Dati. GPS ceļā uz mērķi. /Data. Use data like a GPS/

Šodien ikvienam  ir piekļuve visdažādākai informācijai par reitingiem un auditorijām. Nenoliedzami – tā ir ļoti svarīga lēmumu pieņemšanā. Tomēr lieto informāciju mērķa sasniegšanā tāpat kā GPS savā auto – ievadi galamērķi, bet neaizver acis, lai akli sekotu GPS norādēm – turpini sekot līdzi situācijai uz ceļa. Informācija par auditorijām un dati ir jāizmanto kā viens no palīgrīkiem veiksmīgas radio reklāmas stratēģijas izveidē, paturot prātā savu pieredzi, kas strādā, bet kas nē, kā arī izmantojot loģisko domāšanu.

Iedvesmo. Nelieto pamācošu formu. /Inspire. Not instruct/

Ļoti reti klausītājus interesē, cik ilgi pastāv uzņēmums, cikos un kurās dienās strādā veikals vai kāds ir uzņēmuma telefona numurs. Klausītājs  vēlas dzirdēt to, kas attiecas uz viņu, nekaitina un neaizskar viņa jūtas un visbeidzot ļauj atgriezties pie iemīļotās dziesmas vai radio rīta programmas, nevis liek pārslēgt radio staciju kaitinošas reklāmas dēļ. Klausītājs grib dzirdēt, ko zīmols piedāvā, lai atrisinātu viņa problēmu, tam veltot tik pat daudz laika, cik viņš veltīja, lai noklausītos Tavu reklāmu – tātad 30 sekundēs. Nelieto pamācošu formu. Tici - iedvesmots un ieinteresēts klausītājs atradīs Tavu zīmolu šodien tik plaši pieejamajā informācijas klāstā.

Paldies, ka esi daļa no Skonto Mediju Grupas klausītājiem – mēs strādājam, lai padarītu radio pieredzi vēl bagātāku un personalizētāku. Ja radušies kādi jautājumi vai ieteikumi, droši sazinies ar mums – mūsu komanda ir šeit, lai uzklausītu ikvienu!
Klausies
 

KONTAKTI

00:00:00
/
00:00:00
00:00:00
00:00:00
All
Pop-out player
Popout title
Popout description
__speed.title
Title
Whatsapp
Facebook
Instagram
Mail
Copy